تعمیر دسته ایکس باکس

دسته ایکس باکس یک رابط اصلی برای کنسول‌های بازی دسته ایکس باکس است. در صورت کار نکردن و خرابی این دسته‌ها بازی کردن دچار اختلال می‌شود. تعمیر دسته ایکس باکس نیاز به داشتن توانایی بالا است که برای این منظور از ابزار و تجهیزات مخصوصی استفاده می‌گردد.

برای تعمیر ابتدا پوشش باتری جدا شده و با استفاده از ابزارهای مخصوصی پنل‌ها باز می‌شوند تا به سایر بخش‌ها و موتور جهت رفع برخی از مشکلات بتوان دسترسی پیدا کرد. این کار بشدت سخت است، بنابراین در صورت خرابی شما باید به یک متخصص تعمیر دسته xbox مراجعه کنید.

تعمیر دسته ایکس باکس وان

جهت تعمیر دسته ایکس باکس وان اس نیاز به یکسری وسیله‌های ضروری است که از جمله این ابزار می‌تواند شامل پیچ گوشتی تخت، T8H، T6 و تعدادی دستمال مرطوب باشد؛ اما سوالی که قبل از مراجعه به یک تعمیرکار متخصص دسته xbox پیش می‌آید در رابطه با هزینه تعمیر آن است. در واقع باید گفت که قیمت تعمیر دسته ایکس باکس وان بستگی به نیاز و نوع تعمیری که صورت می‌گیرد دارد.

مراحل تعمیر دسته

  1. به وسیله یک پیچ گوشتی پنل‌های پشتی دسته جهت تعمیر باز می‌شود و سپس باتری از آن خارج می‌گردد.
  2. مجدد توسط یک پیچ گوشتی تخت، پنل‌های پلاستیکی متصل شده به بدنه را در ابتدا کشیده و بعد باز می‌کنیم.
  3. در این قسمت از تعمیرات دسته Xbox one پیچ‌ها و کاور جلو باز می‌شود.
  4. در صورتی که در کلید کنترلی چهار طرفه یا آنالوگ‌ها خرابی مشاهده شد باید تعویض گردد.
  5. باید این نکته را در نظر گرفت که اگر قسمت داخلی دسته‌ها خاکی شده بود آن را باید با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب تمیز کنید.
  6. هر کدام از دکمه‌ها در صورت نیاز باید تعویض گردند.
  7. در صورت وجود مشکل و خرابی، برد الکتریکی دسته نیز باید عوض شود.
  8. پس از انجام تمامی این مراحل و باز شدن قطعات باید محل داخلی آن تمیز گردد. در نهایت با بستن پیچ‌های دسته آن را سر هم می‌کنیم.

تعمیر دسته ایکس باکس ۳۶۰

  1. قبل از هر چیزی در ابتدا جای باتری باید از آن جدا شود.
  2. سپس پیچ‌ها با دقت باز می‌گردند.
  3. در این مرحله باید به وسیله یک تیغه و یا ابزار مشابه دو طرف قاب را جهت تعمیر دستهxbox 360  باز ‌کنیم.
  4. ویبراتور را باز کنید. در این مرحله می‌توان دسته را جدا و در نهایت تعویض و تعمیر قطعات را انجام دهیم.
  5. پس از این مرحله شما می‌توانید به تعمیر هرکدام از قطعات دسته بپردازید. قطعاتی از جمله دکمه‌های موجود روی دسته، ذغال و سایر بخش‌های مربوط به تعمیر دسته ایکس باکس 360

تعمیر دسته ایکس باکس سری اس

  • از شایع‌ترین مشکلات مربوط به دسته سری اس آنالوگ آن است که درست کار نمی‌کند. این مشکل به مرور زمان با کار زیاد یا کثیفی و ایجاد ضربه به آنالوگ اتفاق می‌افتد که در این مواقع شما باید اقدام به تعویض آن کنید.
  • از دیگر اختلالات مربوط به این نوع دسته مشکل در نزدن دکمه RB سری اس است که خیلی می‌تواند پیش آید.
  • ابزار لازم جهت تعمیر دسته، پیچ گوشتی T9 سوراخ دار برای باز کردن قسمت بیرونی و T6 نیز برای بخش درونی آن استفاده می‌شود. برای باز کردن دسته ایکس باکس سری اس جهت جلوگیری از آسیب به قاب آن، پیشنهاد می‌شود از اسپاتول پلاستیکی استفاده شود.

تعمیر دسته ایکس باکس سری ایکس

  • تعمیرات مربوط به این نوع دسته نیز مانند سری‌های دیگر دارای مشکلات مشابهی می‌تواند باشد. از جمله این مشکلات که از قبل هم گفته شد آنالوگ دسته است که باید عوض شود تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.
  • کنترلرهای دسته ایکس باکس سری X بی‌سیم هستند. برای جلوگیری از آسیب به باتری، این کنترلرها به صورت خودکار پس از مدتی وارد حالت عدم فعالیت می‌شود. بنابراین در صورت جلوگیری از خاموش شدن دسته باعث آسیب به باتری کنترلر می‌شوید.‌
  • ضعیف شدن باتری نیز یکی دیگر از ایراداتی است که می‌تواند در کار کردن دسته اختلال ایجاد کند. در صورتی که عمر باتری کم شود دکمه ایکس باکس کنترلر پیوسته چشمک می‌زند که در نهایت می‌تواند خاموش شود و از کار بیفتد.

تعویض آنالوگ دسته ایکس باکس

از جمله مهم‌ترین قسمت‌های مربوط به تعمیر دسته ایکس باکس آنالوگ است که حتما باید تعویض شود و شما نمی‌توانید بدون عوض کردن آن و تنها با تعمیر، مشکل را برطرف کنید. آنالوگ انواع مختلفی می‌تواند داشته باشد که در میان آن‌ها مدل طوسی بهتر است و بیش‌تر استفاده می‌شود. با جایگزینی این قطعه، دسته می‌تواند مانند روز اول خود برای شما کار کند.

هزینه تعمیر دسته ایکس باکس

هزینه تعمیر دسته ایکس باکس به نوع دستگاه و نوع تعمیر آن بستگی دارد. چنانچه تنها نیاز به تعمیر باشد هزینه مناسب است؛ اما اگر نیاز به تعویض قطعه باشد این هزینه در کنارت اجرت و هزینه دستمزد محاسبه خواهد شد. جهت اطلاع از قیمت دقیق تعمیر این دسته با کارشناسان ما در پی اس استور و با شماره 02144961650 تماس بگیرید.